Налаштування
Існує два можливих варіанти настройки обладнання - проводиться на пляжі, і підстроювання дошки і вітрила безпосередньо на воді.
На пляжі ви можете якісно підлаштувати під себе набивання по щоглі, по гику, трапеційні шкоти, вітрильні лати, петлі для ніг.
При необхідності, безпосередньо на воді ви можете остаточно підлаштувати під себе висоту гику, відрегулювати розташування трапеційні шкотів, розмістить в залежності від погодних умов щогловий погон. Більш професійний рівень, це підстроювання на воді набивання по щоглі і по гику, в залежності від зміни вітрових умов.
Основна оснащення
Завжди починайте озброєння вітрила з правого боку відносно мачткармана - практично всі щогли і гіки, що випускаються відомими брендами, розроблені таким чином, щоб озброєння було зручно проводити саме з правого боку. Але деякі бренди такі як, Severne, Point7, є винятком з правила, тому, використовуючи їх щогли, гіки, вітрила озброєння зручно починати з лівого боку. Так як камберние кишені і блочки налаштувань знаходяться з лівого боку вітрила.
Спочатку встановіть і натягніть за допомогою подовжувача щоглу, потім закріпіть гик на щоглі і натягніть його по шкотового кутку.
Напрямок в катанні
Для фрірайд катання зазвичай використовують вітрила з наявністю від п'яти до шести лат. Набейте вітрило так, щоб друга лата з верху розташовувалася чітко на середині щогли.
При натягу галсового мотузки (набивка по щоглі) завжди орієнтуйтеся на розміщення вітрильних лат. Слідкуйте, щоб в процесі натягу вони поступово як би візуально відступали за щоглу. Це підкаже вам потрібний ступінь натягу.
Для фрістайлеров натяг по щоглі може бути меншим, ніж у гонщиків.
Варто відзначити, що зменшення натягу по щоглі не підвищує контроль над керуванням, а навпаки знижує загальну керованість.
Розташування трапеційні шкотів
Правильне розташування трапеційні шкотів забезпечить Вам, найбільш зручне управління вітрилом. Є багато різних технологій, по правильному розташуванню шкотів на гіке, але виробники вже подбали про те, щоб ми з Вами не вигадували велосипед і зробили необхідні позначки з внутрішньої частини гику. За яким ви можете самостійно і без математичних обчислень розташувати шкоти. Головний результат правильного розташування, це невагоме відчуття вітрила при катанні в трапеції.
Правильна позиція трапеції є дуже важливою у віндсерфінгу, адже вона забезпечує гладке і швидкий рух дошки. Без додаткових зусиль.
Довжина трапеційні шкотів
Чим довше шкоти трапеції, тим нижче буде ваше становище, і чим нижче буде ваше становище, тим важче ви будете, що підвищує керованість і швидкість дошки. Також довші шкоти дозволяють вам набагато легше виконувати повороти, особливо глиссирующие. Крім того, довгі трапеційні шкоти дозволяють вам починати глиссирование якомога швидше, саме тому більшість виндсерферов світу використовують шкоти, довжина яких знаходиться в межах 28-34 дюймів. Рекомендована довжина для фрістайлеров і гонщиків - 30-34 дюймів, а для прихильників вільного катання - 28-32 дюйма, це залежить від того, наскільки хороші ваші навички катання. Варто відзначити, що багато фрірайдери сповідують дуже старий стиль стійки, що значно ускладнює використання трапецій з довгими шкотами.
Ви можете полегшити використання трапецій з довгими шкотами, якщо будете одягати гак трапеції досить низько і висувати далі свою п'яту точку. Таким чином, ви збільшуєте відстань між крюком і гиком, в результаті чого збільшується натяг. Зменшуючи відстань між руками на гіке по обидва боки трапеційні шкотів, відстань між крюком і гиком збільшується, за рахунок чого збільшується натяг по трапеції і зменшується напруга в руках. Довгі трапеційні шкоти вимагають, щоб гак розташовувався якомога нижче. Так само варто знати що виробники вже давно випускають регульовані петлі, які покривають кілька розмірів.
Висота трапеції
Трапеція повинна бути приблизно на рівні таза, при цьому, гак повинен розташовуватися як раз під вашим пупком. Обов'язково не забудьте додатково затягнути трапецію після того як ви намочили її. Завжди намагайтеся опускати пояс нижче після того, як впадете в воду, тому що він легко може зісковзнути в процесі падіння. Багато виробників зараз працюють в тому напрямку, щоб зменшити зміщення трапеції в процесі катання, за допомогою інноваційних матеріалів і форм.
Утримання пояса трапеції в низькому положенні дозволить вам добитися значно більш якісного раннього глиссирования.
Так само не забуваємо, що трапеції бувають двох варіантів: поясні й сидячі. Природно поясна трапеція має більш високе розташування гака. Вона більше підходить для збільшення маневреності та свободи рухів. У свою чергу для потужності і швидкості сидяча трапеція не має рівних.
Набивка лат
Правильне натяг лат дозволяє стабілізувати управління і збільшити швидкість саме в той момент, коли вам це потрібно. Без цього нормальний катання просто неможливо.
Нижня третина вітрила = повне напруга лат
Верхня третина вимагає мінімальної напруги (без зморшок, але з маленьким рівнем тиску)
Середня третина - середня напруга. Обов'язково звертати увагу на те що б на латах не було вертикальних зморшок, якщо такі є, значить лата недостатньо набита. До підкручування лат варто відноситься дбайливо і не перестаратися, так як перебивши лату можна зламати її.
Положення петель для ніг
Ножні петлі з розташуванням по краях борту дошки, є найкращим вибором для катання на плоскій воді і відпрацювання основних уменій.Такое розташування петель для ніг дозволяють вам зручно і ефективно управляти вітрилом.
Внутрішні розташування петель - це коли вони зрушені до центру дошки. Використовують для катання на хвилях або фрістайлу, а також в тому випадку, якщо ви тільки вчитеся використовувати петлі для ніг.
Розмір петель
Катання на хвилях і фристайл вимагають застосування великих, вільних петель, які обов'язково повинні бути зрушені до центру дошки.
При швидкісному катанні і слаломі ремені повинні бути якомога більш тугими і повинні кріпитися ближче до краю дошки. Чим більше плоска вода - тим більше тугими повинні бути ремені.
Якщо ви тільки вчитеся і звикаєте до використання петель для ніг, зміцнюйте їх ближче до центру дошки і зміщайте ближче до щогли, вони повинні бути якомога більш вільними.
Прихильникам фрірайду слід кріпити петлі для ніг, так само як і для слалому на борту. Також важливо, щоб вони були досить тугими.
Щогловий погон
Під час оснащення і налаштування матчастини, перебуваючи в будь-якому куточку світу, важливо враховувати умови води для того, щоб визначити, яке місце краще вибрати для розміщення щоглового погона перед тим, як виходити на воду. Наприклад, якщо це умови з вейв, щогловий погон слід розміщувати в носовій половині дошки, якщо вода досить спокійна - щогловий погон слід встановлювати в задній частині.
При виході на воду розташування степсшайби можна підлаштувати точніше.
Якщо вам необхідно забезпечити більшу керованість і контроль - пересуньте погон вперед, якщо потрібна більш швидка дошка - перемістіть його назад. Вирішальним фактором у цьому є стан води. Також слід враховувати те, чого ви хочете досягти: якщо ви хочете досягти кращої керованості - варто розміщувати погон в передній частині дошки, але якщо ви захочете оживити свою дошку, надати їй більшої швидкості - розміщуйте погон щогли на задній частині. Ви можете також встановити його в середині, але не бійтеся експериментувати, адже ефект може бути дивним.
Висота гіка
Найкраще налаштовувати висоту гику на пляжі. Найбільш оптимальною є висота витягнутих рук по кутом 90. А також справа смаку, адже при різній висоті гику одна і та ж дошка йде по різному.
Якщо ви збираєтеся кататися на хвилях, то краще кріпити гик нижче.
У випадку зі слаломом на легких вітрах і спокійній воді, гик може бути вище.
Однак, в будь-якому випадку, завжди можна перевстановити гик, перебуваючи вже на воді.
Якщо ви встановлюєте гик вище, він забирає частину ваги з ваших ніг і збільшує навантаження на щоглу, що є особливо придатним для раннього глиссирования. Якщо ви встановлюєте гик в більш низьке положення - ви збільшуєте противагу, за рахунок чого підвищується керованість дошки.
Висновок
Велика частина настройки матчастини проводиться на пляжі, але якщо ви перебуваєте на воді, ви завжди маєте можливість внести невеликі коректування в висоту гику і трапеційні шкоти, розташування щоглового погона.
Всім удачі на воді!