Стаття розповідає про гравійних велосипедах, дає поради по їх збірці і налаштування.
Трохи про гравійних велосипедах
Сьогодні безліч виробників випускають «гравійні велосипеди», отримуючи вигоду з цього швидко набирає популярність виду велоспорту. Проте, найчастіше велосипеди найкращою збірки - це велосипеди, зібрані з часткою імпровізації, а не байк, набутий на складі або в спортивному відділі місцевого магазину.
Насправді, Вам не потрібно витрачати багато грошей для того, щоб мати безпечним і надійним велосипедом для катання по грунтових дорогах. Ми бачили, що гравійні гоночні велосипеди значно відрізняються від стандартного велокросу і повністю відрізняються від гірського велосипеда з одностороннім механізмом, обладнаного плоскими педалями з вбудованими аеродинамічними спицями. З усіма пріоритетними якостями гравійного велосипеда Ви можете ознайомитись на нашому сайті.
Коні для скакових кіл
Ця фраза виникла як наслідок того факту, що скаковая кінь найкраще поводиться на те іподромі, до якого вона підходить найкраще. У гравійних велосипедах, настройка велосипеда для одного певного виду катання може бути менш придатною для іншого виду. Дороги та ландшафт на Середньому Заході Сполучених Штатів кардинально відрізняються від доріг в горах Західної Вірджинії і Північній Кароліни. Отже, настройки велосипеда в залежності від специфіки місцевості, можуть відрізнятися.
Конструкція гравійного велосипеда - це не просто визначення його продуктивності. Величезним фактором створення грейвл байків є його безпеку. Незалежно від того, спускаєтеся ви по кам'янистій грунтовій дорозі або катаєтеся по вузькій лісовій стежці, ідеальний велосипед для велосипедиста завжди повинен бути з великими шинами, передбачуваними характеристиками управління та відмінними гальмами.
Велосипед Colnago C50 CX від JOM
Як згадувалося раніше, наявність такого велосипеда не обов'язково має бути в будь-якому магазині. Не можна фінансово оцінити свою впевненість на велосипеді під час катання, свої власні навички та здібності. Наприклад, американський велосипедист, протестувавши свій перший багатофункціональний велосипед UltraCX, відчував, що байк був недостатньо підготовлений до своєї роботи. Те, що відмінно підходить для одних велосипедистів, може абсолютно не підходити для інших. Деякі велосипедисти відмінно катаються на велокросів з вузькими шинами, інші вважають за краще жорсткий гірський велосипед.
Оригінальний велосипед UltraCX від JOM
Поради велосипедисту для настройки свого грейвл байка:
Велосипед
По-перше, перестаньте думати, що Вам необхідний спеціальний гравійний велосипед для того, щоб насолодитися їздою по путівці. Кожному початківцю велосипедисту хочеться дати слушну пораду: катайтеся без обмежень на те, що у Вас вже є. Велокросс з кліренсом для 40-мм шин може бути ідеальним велосипедом для катання по дорозі з ґрунтовим покриттям. Гравійний велосипед відрізняється тим, що, як правило, його кут нахилу і загальна колісна база довша і верхня труба розташована трохи вище. Як правило, грейвл байк був сконструйований для того, щоб велосипедист міг з комфортом проїхати більше 160 км в день по дорозі з ґрунтовим покриттям. Проте цих же цілей можна досягти на добре сконструйованому велокросів.
Велосипед Lynskey Monster CX фірми JOM
Для такого велосипеда використовуються такі матеріали, як сталь і титан. Ці матеріали кращі для грейвлбайків,оскільки вони:
• забезпечують велосипед відмінними характеристиками під час їзди по вибоїстих дорогах;
• досить міцні, тому можуть залишатися в справному стані навіть після серйозних аварій;
• здатні витримати удари і подряпини, від яких велосипед незмінно страждає під час їзди, проте страждають від каменів, які вдаряються об раму.
Карбонова основа і алюмінієві рами велосипеда можуть впоратися з цим завданням, однак будьте обережні з ультралегких карбоновими рамами. Карбон не досить добре спресований і він відомий тим, що деталі, виконані з карбону, можуть розбитися вщент в разі раптового удару. Зносостійкість повинна бути в пріоритеті під час вибору велосипеда.
Незалежно від Вашого вибору рами, на велосипеді Вам необхідні два тримачі для фляг і підсідельна сумка з необхідними інструментами, які можуть знадобитися для обробки проколотих шин або в інших надзвичайних ситуаціях.
Регулювання положення керма
Деякі велосипедисти воліють, щоб в грейвл байках кермо розташовувався на кілька сантиметрів вище в порівнянні з дорожніми велосипедами або велокросів. Для поїздок на тривалі відстані для велосипедиста першорядне значення має комфорт. Агресивно катаючись по вибоїстих дорогах протягом восьми і більше годин без зупинки, Ви можете відчувати біль в області шиї і плечах. Тому експериментуйте з положенням керма і знайдіть кращу позицію для свого катання.
Тримачі для фляг
Про власниках для фляги обов'язково необхідно згадати, так як вони є найбільш недооціненими і забутими пристосуваннями у всіх велосипедах. Ви коли-небудь звертали увагу на те, як велогонщики намагаються заштовхнути пляшку в тримач для фляг під час змагань? Яка користь від такого пристосування, якщо він виконаний з дуже легкого матеріалу і не здатний виконувати свою першочерговість функцію? Настійно рекомендується вибирати держатель для фляг, виконаний з алюмінію, сталі або титану. Всі ці матеріали можна трохи зігнути для того, щоб допомогти власникові ще щільніше затиснути пляшку. Карбонові власники, такі як Arundel Dave-O, найкраще не використовувати. Велосипедистам, які віддають перевагу грейвл байкам, рекомендується флягодержателя King Cage Titanium.
Колеса і шини
Це - найважливіший компонент при виборі гравійного велосипеда. Слід враховувати такі фактори, як тиск в колесах велосипеда, опір коченню велосипеда і міцність на прокол. Бруд, галька, вапняний ґрунт і піщані дороги - непередбачувані. Стан таких доріг обумовлюється змістом і технічним обслуговуванням доріг (якщо таке взагалі є) на місцевому чи державному рівні, а так само погодними умовами, тому може змінитися в лічені хвилини.
Вибір коліс, так само як і велосипедів, повинен грунтуватися на стилі катання велосипедиста. Багато професійних велосипедисти віддають перевагу шинам Clement X'Plor MSO в 40 мм з щільністю 120 tpi. Ці шини мають невелику шириною ходу, вони швидко обертаються, відмінно повертають на поворотах, забезпечуючи безпечне і передбачуване керування. У той час як не рекомендується встановлювати безкамерні шини, вони відмінно працюють при навантаженнях, властивих грейвл байку. Велосипедист з вагою близько 70 кг і хорошим досвідом катання може накачати переднє колесо до 38 psi, а заднє до 40 psi.
Ще один відмінний вибір форми шин для велосипеда Monster CX - це шини 1.8 "Specialized Renegade 29'er. Такі колеса швидко крутяться і добре поводяться на будь-яких дорогах, в тому числі і на дорогах з ґрунтовим покриттям, однак Вам необхідно дотримуватися обраної комфортної зони для поїздки. Ви можете втратити силу зчеплення коліс з дорогою на жорстких поворотах або крутих підйомах, якщо Ваші ноги зісковзнуть з педалей. Так само доступні легкі, безкамерні шини 1.95 "Renegade, які відмінно ходять і тому в пріоритеті у багатьох велосипедистів.
Для такої професійної одноденної велогонки по жорстким дорогах, як гонка в Рубе, велосипедисти рекомендують безкамерні шини в 28 мм. Ходять чутки, що виробники шин скоро випустять в обіг шини в 32 мм. Захоплююча подія в світі велоспорту! Так само рекомендується використовувати безкамерні шини японської компанії Panaracer.
У грейвл байках встановлюються зручні високі безкамерні колеса, використовують тягнені спиці і ніпелі. Велосипедистам рекомендується встановлювати на свій гравійний велосипед такі колеса, які можна легко обслуговувати і в разі поломки замінити без особливих труднощів в найближчому магазині, який знаходиться у Вашому місті. Якщо у Вашій рами достатній зазор, тоді Ви можете встановити більші шини. Ширша зовнішня частина колеса і більший кліренс дають шині пару-трійку додаткових міліметрів, забезпечуючи при цьому краще зчеплення коліс з дорогою і можливість керувати велосипедом при більш низькому тиску в шинах. Не забувайте, що довговічність і зручність обслуговування Ваших коліс є ключовими факторами при їх виборі і це повинно бути важливіше, ніж ультралегкий вага коліс.
Велосипедисти, які отримують гравійні велосипеди, переважно віддають перевагу шинам American Classic's Race 29'er.
Передача
Для гравійного велосипеда або велокросу важко помилитися при виборі ланцюгів колінчастого вала з касетою 50/34 - 48/34 або 46/34. Вибір, який Вам необхідно зробити, буде залежати від стилю педалей, типу шатунів і т.п. Пам'ятайте, що більш високі шини зазвичай зводять нанівець низькі передачі. З точки зору непрофесіонала, це означає, що передача 34 * 23 на шині 700С * 23 мм стає важчою, якщо одна і та ж шестерня використовується з шиною 700С * 40 мм.
Касета 12-28 - гарний вибір для більшості способів катання, але для більш серйозної їзди можна встановити касету 12-32. Американська компанія SRAM тепер пропонує відмінну 11-швидкісну касету 11-36, яка забезпечує величезну різноманітність передач для подвійних ланцюгів, але відкриває можливість однієї трансмісії з цільної ланцюгом. SRAM працює над іншими розробками в категорії трансмісії 1 * 11.
В якості альтернативи, існує передача Monster CX.
Гальма
Останньою топовою темою для обговорення в світі велоспорту є установка дискових гальм на дорожніх велосипедах. Вони вже кілька років, як доступні для установки на велокросів і є стандартним обладнанням на сьогоднішніх гравійних велосипедах.
Механічні дискові гальма просто і легко налаштовуються, які не піддаються перегріву, якому іноді можуть піддаватися гідравлічні дискові гальма. Недоліки цих гальм полягають у відсутності потужності в порівнянні з гідравлічними гальмами і відсутності самостійного регулювання. Крім того, через свою механічної суті, вони можуть бути схильні до налипання бруду, наприклад, Southern Cross 2015. Проте, добре сконфігурованих набір механічних дискових гальм буде відмінно служити для більшості велогонщиків. Так само рекомендуються дискові гальма TRP Spyre і Spyre SLC, що володіють двостороннім приведенням у дію - обидві підкладки забезпечують рівну і точну силу затиску.
Налаштовувати гідравлічні дискові гальма може бути злегка брудною роботою, тому таку настройку найкраще залишити майстру з спортивного магазину. Як правило, у більшості брендів велосипедів гальма встановлюються виробниками і потім велосипедисти про них навіть і не згадують, але періодично може знадобитися мастило, як, наприклад, зміна рідини у автомобіля. Однак, невеликі негативні якості переважають над позитивними. Суперпотужний гальмування за допомогою одного лише пальця і відмінна модуляція.
Чи не намагайтеся прагнути заощадити вагу велосипеда за рахунок гальмівних роторів. Чим вони будуть більше, тим краще. Як мінімум, професіонали рекомендують обладнати Ваші колеса таким чином: встановити 160-міліметрові передні і задні ротори з УСІМА шістьма болтами ротора. Під час налаштування велосипеда, переконайтеся, що маточина ведучого колеса надійно затягнута.
Дискові гальмівні колодки зазвичай виготовляються з двох основних матеріалів. Вони бувають органічні і металізовані. Більшість дискових гальм встановлюють органічні колодки. Ці колодки краще працюють у всіх умовах і при цьому забезпечують відмінне зчеплення гальма. Однак, при катанні по бруду і сльоти, органічні колодки швидше зношуються. Неодноразово гонщики, які брали участь в дуже довгих перегонах, закінчували свої заїзди з повністю зношеними колодками.
Металізовані гальмівні колодки більш зносостійкі в грязі, проте не забезпечують такого зчеплення гальма, як органічні колодки. Незалежно від Вашого вибору, найрозумніше мати при собі запасний комплект гальмівних колодок і добре практикуватися з їх зміною під час велогонки.
Зрештою, існує ще старий-добрий Кантільоверниє стоянки. Більш старий велосипед з добре сконфігурованим набором Кантільоверниє гальм, такі, як чудовий Shorty Ultimate від Avid і Mini-V від TRP, забезпечують відмінну потужність і модуляцію без ускладнень для дискових гальм.
На нашому сайті Ви можете більш детально ознайомитися з інформацією щодо того, чому у велосипедів-круизеров повинні бути і передачі, ігальма.